Veel gestelde vragen
Hieronder een overzicht van de vragen die je kan hebben bij het bieden op de veilingen. Indien je nog geen antwoord hebt op jouw vraag, neem dan contact op met onze reisagenten. Zij helpen jou graag verder.
REGISTRATIE
MIJN PROFIEL
- Hoe moet ik mij registreren?
- Moet ik alle gegevens invullen?
- Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?
- Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen om mijn profiel te activeren. Wat nu ?
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
- Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
- Hoe wijzig ik mijn gegevens?
- Hoe schrijf ik mij uit voor de nieuwsbrief?
De registratie kan vrij eenvoudig door op "Registreer GRATIS" te klikken (rechts bovenaan de pagina). Naast het invullen van het eenvoudige registratieformulier, kan je je ook registreren via facebook.
Om de veiling correct af te handelen hebben wij zoveel mogelijk gegevens nodig. Wij vragen dan ook om alle gegevens in te vullen.
Jouw gegevens worden in de eerste plaats gebruikt om je op de hoogte te brengen indien je het hoogste bod hebt uitgebracht. Enkel indien jij de veiling gewonnen hebt worden jouw gegevens gedeeld met de partner van het desbetreffende arrangement.
Je kan onze reisagenten contacteren op volgende telefoonnummer: 078 48 09 00 of via mail: veilingen@biedmee.be
Je kan klikken op "paswoord vergeten". Je hoeft dan enkel jouw emailadres in te geven om een resetlink per email te ontvangen.
Eens ingelogd kan je in de persoonlijke instellingen, ten alle tijde je wachtwoord wijzigen.
Eens ingelogd kan je in de persoonliljke instellingen, ten alle tijde je gegevens wijzigen.
Onderaan de nieuwsbrief staat een uitschrijf-link.
BIEDEN
- Waar kan ik op bieden?
- Hoe kan ik bieden?
- Hoeveel kan ik bieden?
- Ik krijg een foutmelding bij het plaatsen van mijn bod. Wat nu?
Je kan bieden op alle arangementen die online terug te vinden zijn. Zolang de duur van de veiling niet verlopen is kan je een geldig bod uitbrengen.
Door heel eenvoudig te klikken op "doe een bod" en vervolgens jouw bod in te vullen breng je een geldig bod uit.
Je kan bieden zoveel je wil, er is geen maximum bedrag.
Vergewis je ervan dat je aangemeld bent en een bod hebt gedaan dat hogere is dan het huidige bod. Indien het probleem blijft aanhouden neem je best contact op met onze reisagenten.
HOOGSTE BOD
- Ik ben de hoogste bieder. Wat gebeurt er nu?
- Ik heb geen bevestiging ontvangen na het plaatsen van het hoogste bod. Wat nu?
Na afloop van de veiling krijg je, indien je de hoogste bieder bent, een bevestigingsemail met de betalingsinstructies/mogelijkheden.
Indien je na 1 dag nog geen bevestigingsemail ontvangen hebt, neem dan contact op met onze reisagenten.
BETALING
- Hoe kan ik betalen?
- Hoe weet ik dat mijn betaling gebeurd is?
- Wat gebeurt er als ik niet betaal?
- Het bedrag dat van mijn rekening ging is niet het bedrag van mijn bod dat ik plaatste. Hoe kan dit?
Betalen kan via een klassieke overschrijving, via online bancontact, Maestro, Visa of Master Card.
Na je betaling ontvang je een bevestigingsemail met daarin je definitieve waardebon. Print deze af en gebruik deze voor het maken van je definitieve reservatie bij de aanbieder. Bewaar deze waardebon zeer goed, hij is immers het bewijs dat je betaalde voor het arrangement/aanbod.
Binnen de 5 dagen moet jouw arrangement betaald worden. Indien jouw betaling niet tijdig ontvangen hebben sturen wij jou eerst nog een herinneringsmail. Betaal je vervolgens alsnog niet, dan zien wij ons genoodzaakt over te gaan tot minnelijke invordering.
Bij het bedrag van je bod moet je altijd een administratiekost rekenen. De hoogte van de administratiekost varieert van veiling tot veiling, maar staat steeds duidelijk aangegeven onder het kopje "exclusieve verplichtende kosten".
VOUCHERS / WAARDEBONNEN
- Wanneer ontvang ik mijn waardebon?
- Hoe reserveer ik mijn betaalde arrangement?
- Hoelang is mijn voucher geldig?
- Er staat een fout op de waardebon. Wat nu?
Na betaling van de gewonnen veiling ontvang je een email met je waardebon. Mocht je deze niet ontvangen, neem dan contact op met onze reisagenten.
Op de waardebon staat de duidelijk de reservatieprocedure voor jouw arrangement uitgelegd.
Dit is afhankelijk van arangement tot arangement en wordt steeds aangegeven op de waardebon.
Neem contact op met onze reisagenten, zij brengen dit zo snel mogelijk voor u in orde.
WIJZIGEN EN ANNULEREN
- Kan ik de vertrekdatum nog wijzigen ?
- Kan ik nog annuleren?
- Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?
- Kan ik annuleren vooraleer het product verzonden is?
- Kan ik annuleren als het product al verzonden is?
Als er een vertrekdatum vermeld staat op het geveilde arrangement is het niet mogelijk om deze datum te wijzigen. Als een arrangement definitief is ingeboekt is het niet meer mogelijk de datum te wijzigen.
Annulatie van de gewonnen veiling is mogelijk, mits betaling van €25 annuleringskosten. Dit is enkel mogelijk binnen de 5 werkdagen na het aflopen van de veiling én indien de betaling nog niet gebeurde. Deze annulatiekkost is niet van toepassing op alle gevallen waar de consument zich kan beroepen op het herroepingsrecht.
Dit is slechts mogelijk in enkele gevallen vermits de meeste arrangementen op Biedmee.be een toeristisch karakter hebben en deze een uitzondering vormen op het recht om af te zien van een aankoop op afstand.
Bovendien is het gebruik maken van het herroepingsrecht wettelijk aan een aantal regels verbonden. Zo moet tijdens deze termijn zorgvuldig worden omgaan met het product en de verpakking. De kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant.
Indien u wenst gebruik te maken van uw herroepingsrecht kan je dit middels het opzenden van het herroepingsformulier. Dit kan je ook via gewone mail of brief melden.
Annuleren vooraleer het product verzonden is mogelijk en is volledig kosteloos en ten alle tijde mogelijk.
Annuleren nadat het pakket verzonden is kan als dit binnen de voorziene termijn van 14 dagen na de levering via het herroepingsformulier wordt aangevraagd. De kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant.
TRANSPORT
- Is het transport naar de bestemming in de prijs inbegrepen?
De transport naar de verschillende bestemmingen is niet altijd inbegrepen in prijs. Bij elke veiling staat duidelijk aangegeven wat er in de prijs inbegrepen is.
REISDOCUMENTEN
- Welke reisdocumenten heb ik nodig?
De reisdocumenten die je nodig hebt, zijn afhankelijk van je bestemming. Alle informatie hierover kan je vinden op www.diplomatie.be. Je kan ook onze reisagenten hierover contacteren, zij helpen je graag verder.
KLACHTEN
- Ik heb een klacht. Wat doe ik?
Indien je een klacht hebt over het verloop van de veiling moet je die klacht zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen de 14 dagen na de datum waarop de klacht werd geconstateerd, volledig, gemotiveerd en schriftelijk aan Mali Media Group kenbaar maken. Ons adres kan je terugvinden op de contactpagina.
Klachten over tekortkoming in de uitvoering van het arrangement dienen ter plaatse bij de partner zo spoedig mogelijk gemeld te worden, zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Indien de klacht niet naar tevredenheid is opgelost, dient de klacht zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen een maand nadat de tekortkoming is geconstateerd volledig, gemotiveerd en schriftelijk bij de partner en Mali Media Group ingediend te worden.
PRODUCT NIET ONTVANGEN
- Ik heb een mijn product niet ontvangen. Wat doe ik?
Biedmee tracht alle producten binnen een maximum termijn van 20 werkdagen te leveren. Het kan gebeuren dat je op moment van levering afwezig was of dat de koerierdienst jouw adres niet vond. Indien je jouw pakketje niet binnen 20 werkdagen na aankoop ontvangen hebt, stuur dan een e-mail naar veilingen@biedmee.be met daarin jouw waardebonnummer en het opgegeven leveringsadres. We gaan de verzendstatus van jouw pakketje na en sturen je een code door die je kan traceren op de website van de aangegeven koerierdienst. Als we niet over een traceercode beschikken, sturen we je desgewenst een nieuw exemplaar op of, indien dit niet mogelijk is, gaan we over tot een terugbetaling.
GARANTIE
- Mijn product vertoont een defect binnen de eerste zes maanden na de levering. Wat doe ik?
- Mijn product vertoont een defect dat ik pas vaststel later dan zes maanden na de levering. Wat doe ik?
Als consument heb je bij biedmee vanzelfsprekend recht op 2 jaar wettelijke garantie op jouw aangekocht product. Indien jouw product defect gaat binnen de eerste zes maanden na levering, dan verzenden wij jou je een verzendlabel met de nodige instructies. Vervolgens retourneer je het defecte product naar ons. Van zodra wij dit hebben ontvangen, bieden we je een passende oplossing (omruiling, reparatie of terugbetaling).
Wanneer het defect van het product meer dan zes maanden na levering wordt vastgesteld, dan dien je het product op eigen kosten naar ons te retourneren. Van zodra wij dit hebben ontvangen, bieden we je ook hier een passende oplossing (omruiling, reparatie of terugbetaling).